lørdag 24. april 2010

Helg er deilig...

Dagen i går gikk da med sine langsomme museskritt - hadde mye smerter og måtte sove et par timer på dagen. Da jeg våknet igjen hadde den ene hånda mi sprukket på tre steder og jeg hadde blødd. Dette hudproblemet er det ingen som har klart å gi meg noen forklaring på, annet enn at jeg reagerer på temperaturforskjeller... Men det kan virke som om det henger sammen med formen ellers. Merkelig fenomen egentlig, og ganske å plagsomt også, da jeg blir veldig sår og det begynner å blø nesten helt uten videre.

Tok meg den frihet å drikke et par glass med vin i går kveld, det synes jeg er veldig godt fordi jeg slapper så av i kroppen av det. Men jeg må holde meg til de to glassene, hvis jeg går over blir det mer vondt... Så det er en balansegang det også som alt annet.

Sov greit i natt, mye smerter men jeg klarte å unngå oppvåkningene. Problemet jeg har med søvnen er at jeg ikke har den dype, restituerende søvnen - jeg ligger liksom bare i overflaten og dormer. Og det blir det ikke noe ordenlig hvile av... Men når klokka blir 10 har jeg ligget mer enn lenge nok i senga, og kroppen krever å få komme seg opp. Så er det innpå med medisiner og kaffe og tenke at denne dagen blir sikkert ikke så lang som gårdagen... Men den gjør jo det, og da må jeg bare finne de tingene jeg klarer for å få tiden til å gå...

Nå ser jeg det ble mye negativt her, og det speiler vel ikke akkurat overskriften. Poenget med den er at i helgene har jo Jarle fri, og kan ta seg av de hverdagslige plikter slik at jeg kan styre dagen som det passer kroppen. Det er en virkelig befrielse for "slike som oss"...

God helg alle sammen - blogges.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar