mandag 4. mai 2009

Kom mai du skjønne milde

Oppdatering kommer herved:-)

Hverdagen
Hehe, kan jo ikke skryte av hyppigheten av oppdateringene på bloggen min da - men det er noe med hvor mye jeg faktisk har å skrive om da. Det er liksom ikke så mye som skjer når man bare går slik å venter på den ene eller den andre.

Det betyr altså at jeg fortsatt venter på vedtak om ufør. Jeg synes tiden begynner å bli temmelig knapp. Jeg har fått innvilget stønad ut juni, men etter det er det slutt på pengene så hvis det ikke har kommet noe vedtak innen den tid, sliter vi. Men jeg er jo ikke den som sitter på gjerdet og lar ting bare gå sin gang, så jeg kommer nok til å ta noen telefoner over til Lillehammer i løpet av denne måneden. Det som er så irriterende med det hele, er jo at det ikke er søknaden min som tar så uhorvelig lang tid å behandle, det er ventetiden fram til det er min søknads tur til å bli sett på som er så uendelig lang! Men, det er nå tross alt ikke bare jeg som venter i dette systemet her, men jeg håper de klarer å få det til før jeg står uten penger.

Formen er ekstremt opp og ned om dagen. Noen dager klarer jeg å gå her å tusle og stulle med lett husarbeid nesten hele dagen, mens andre dager er jeg liggende igjen. Nå er det ikke så mye været som spiller inn heller, synes jeg. Det er rett og slett bare opp og ned. En periode her i vår har jeg brukt dobbel dose Tramadol daglig, men nå de siste par ukene kan det ha gått dager imellom hver gang jeg har trengt å ta noe i det hele tatt. Så jeg prøver å sette pris på de gode dagene, og være i aktivitet da - men det er akkurat like tøft og deprimerende de dagene ting ikke funker i det hele tatt.

Skottlandtur
Skottlandturen nærmer seg med stormskritt. Jeg gleder meg masse til det. Blir for det første deilig å reise på en tur alene uten familien en gang, jeg skal bare kose meg og være sammen med voksne og kanskje slippe å spise middag på McDonalds hver dag:-0 og for det andre er det seks dager viet til korsang, og det passer jo meg midt i blinken:-)

Tanker om bloggen framover
Jeg har tenkt litt på denne bloggen min, og synes det blir litt snevert og bare vie meg til temaet fibromyalgi og meg. Det er tross alt mange andre ting som interesserer meg, og slik sett kommer nok bloggen til å handle om mye annet også framover. Ting vi leser om i media, andre ting som opptar meg og tanker jeg har... Det er ofte jeg kan lese om en sak et eller annet sted, for så å ha lyst til å kommentere den ett eller annet sted - fordi jeg har meninger om den... Så kanskje, kanskje det blir litt oftere oppdateringer her, i tillegg til litt mer stoff enn bare meg, meg, meg - blir på en måte litt selvsentrert det, kan man si...

Så vi får se da, hva jeg får til og hva jeg har overskudd til. Ikke sikkert det passer seg å bruke samfunnssaker og personlige saker i én og samme blogg heller, men da er jo muligheten tilstede for at jeg bare oppretter en blogg til - da skal jeg gi beskjed til dere stakkars sjeler som allerede følger denne bloggen:-)

Oppdatering: Det ble opprettet en ny blogg. Denne her blir for personlig til at det er riktig å legge inn andre ting som egentlig ikke har noe med meg å gjøre... Men det kommer nok til å bli mer her enn bare sykdom, litt mer hendelser og tanker fra meg...

Klem til dere alle!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar