lørdag 10. januar 2009

10. januar

Først av alt: Tusen takk for koselige tilbakemeldinger. Jeg setter veldig pris på det:-)

Orket ikke å skrive noe i går, hodet ville ikke henge med og da er det ikke lett å få skrevet ned noe vettugt... Var ikke så aller verst med tanke på smerter, men det mange ikke vet om denne sykdommen, er de kognitive plagene: konsentrasjonsproblemer, forvirring, hukommelsesproblemer. Jeg har ikke bare vondt - jeg føler meg som en senil gammel dame innimellom. Jeg glemmer ord og navn, jeg kan sitte å se på et menneske jeg har kjent i årevis og ikke klare å komme på navnet... jeg ber katta gå ned fra snøfreseren (hun sitter på varmepumpa)... jeg putter melkekartongen i oppvaskmaskina og mobilen i kjøleskapet, og jeg ba Jarle om å tømme søpla i postkassa:-) Heldigvis er jeg i stand til å se det fra et humoristisk ståsted. Jeg VET at det ikke er noe galt med hjernen min rent fysisk og at det derfor ikke er noe farlig - velger heller å gi Jarle gode, morsomme historier når han kommer hjem fra jobb og vi ler sammen.

Jeg sliter fortatt veldig med det ene beinet minn (hofta eller kneet, jeg er ikke sikker på hvor det stråler fra). Våknet flere ganger i natt pga smerter. Tre av fingrene mine er nå også veldig deformerte pga hevelser, men det er det ingen som kan gi meg noen forklaring på hvorfor skjer. Det er ikke vanlig ved FM. Det går sakte med skrivinga, kan man si...

I dag har hele familien vært på Jevnaker og feiret bursdagen til tante. Prøvde meg med 2 paracet før vi reiste, men etter en time i bilen måtte jeg over på morfinen. Jeg skal jo ta minst mulig av den, men jeg klarte ikke uten i dag. Skulle tross alt holde en hel dag, og det er til disse dagene jeg har fått morfin. Pga at vi badet med ungene midt over dagen i dag (i varmt basseng) gikk det faktisk nogenlunde greit. Jeg kan faktisk skryte av å ha badet utendørs i januar måned:-) Det er første gang, riktignok i oppvarmet basseng, men det var en spesiell følelse... Lungebetennelse på hele Myrvang-familien over helga nå, tenker jeg;-)

Jeg er kjempesliten nå, og skal snart finne senga. Måtte bare skrive noen ord først.

Ønsker alle en god natt, vi snakkes:-)

4 kommentarer:

  1. Hei! :)
    Godt og vondt på samme tid å lese dagboken din, men vi har det jo så likt..
    Har du vært hos legen med benet ditt? Jeg spør fordi jeg hadde lignende smerter som kom og gikk i mange år, men nå har det låst seg helt. Nerven ligger tydelig i klem, og benet er vissent fra bekken til tær. Da er jeg selvfølgelig nysgjerrig på folk som har noe av det samme da vet du. ;)

    Ønsker deg en så god dag som mulig! :)

    SvarSlett
  2. Hei "anonym"...
    Nei jeg har ikke vært hos legen med beinet, men det er som du sier - det kommer og går og er vissent. Jeg har lett for å gå i den fella at jeg skylder alt på fibro'n, og tenker ikke på at jeg kan rammes av helt andre ting også... Kanskje nevne det neste gang jeg er hos legen (hvis jeg husker det da:-))

    SvarSlett
  3. Hei, leste om at du ba Jarle legge søpla i postkassa.
    Du vet, vi som har det som jobb får en del kommentarer om at vi gjør nettopp det.
    De henviser da til reklamen.
    Hehe.
    Hilsen fra postbudet.

    Ellers er det jo som å lese om meg selv. Leit, men også morsomt. (ihvertfall de dagene jeg greier å le, og ikke gråter)

    SvarSlett
  4. Ja, Berit Anita - du er ansvarlig for mye søppel:-) Neida jeg bare tuller med deg...

    SvarSlett